مشهورترین نژادهای گوشتی گاو در جهان

/مشهورترین نژادهای گوشتی گاو در جهان
مشهورترین نژادهای گوشتی گاو در جهان2018-07-24T06:54:05+00:00

معرفی نژادهای گوشتی گاو در جهان:

کلیه گاوهای موجود در جهان را از نظر نژادی به دو دسته شیری و گوشتی تقسیم بندی می کنند. این تقسیم بندی مرتبط با کارایی نژاد ها در زمینه تولید شیر یا گوشت و اهداف اقتصادي توليدي صورت گرفته است. نژادهای شیری برای تولید شیر و نژادهای گوشتی برای تولید پروتئین حیوانی پرورش داده می شوند.

در سال های اخیر برای ارتقای سطح تولید شیر و تولید گوشت گاو در جهان، اصلاحات نژادی صورت می گیرد. معمولا گوساله های نر تولید گوشت بیشتری دارند.

مشهورترین نژادهای گاوهای گوشتی در جهان نژادهای هرفورد، براهما، برانگوس، شورت هورن، آنگوس، گالووي، ليموزين و سيمنتال می باشند.

در این مطلب به بررسی مختصر مشهورترین نژادهای گوشتی گاوهای موجود در جهان می پردازیم:

مشهورترین نژادهای گاوهای گوشتی گاو در جهان نژادهای براهما، هرفورد، شورت هورن گوشتي، برانگوس، ليموزين، سيمنتال، آنگوس و گالووی می باشند.

نژاد هرفورد
این نژاد گوشتی یکی از بهترین نژادهای گاو برای تولید گوشت است. که خاستگاه آن کشور انگلستان می باشد. در این نژاد معمولا رنگ صورت سفید است. گاو نژاد هرفورد بسیار مقاوم بوده و در زمینه چرا توانایی بالایی دارد.

نژاد براهما Brahma
یکی دیگر از نژاد های گاو گوشتی مشهور نژاد برهما است که خاستگاه آن کشور هندوستان است. در هندوستان این گاو های کوهان دار به نام گاو زيبو شهرت داشتند. بعدها تعدادی از گاوهای این نژاد به آمریکا برده شدند و پس از تلاقی با نژاد های دیگر به نژاد برهمن مشهور شدند. گاوهای برهما اغلب خاكستري بوده و در شرایط گرم مقاومت بالایی دارند.

نژاد برانگوس
از دیگر نژاد های گاو گوشتی در جهان می توان به نژاد برانگوس اشاره کرد که حاصل تلاقی دو نژاد براهمن و آنگوس می باشد. این گاوها فاقد شاخ و کوهان هستند.

نژاد سيمنتال
خاستگاه این نژاد گاو گوشتی دره سيم در كشور سوئيس است و امرزوه بیش از ۴۰ ميليون راس گاو گوشتی سیمنتال در اروپا وجود دارند. به نژاد آلمانی این گاو آنرا فلك گفته می شود.این نژاد گوشتی معمولا دارای سر، پاها و دم سفيد رنگ می باشد که علاوه بر تولید گوشت بالا تولید شیر زیادی نیز دارند. در واقع نژاد گاو سیمنتال یک نژاد گوشتي و شيري است.

نژاد ليموزين
خاستگاه این نژاد گاو گوشتی فرانسه است. این نژاد تحمل بالایی در شرایط مختلف دمایی و سردترین و گرم ترین مکان ها دارد.

نژاد گالووي
یکی دیگر از نژادهای مشهور گاوهای گوشتی نژاد گالووي است که موطن آن بخش جنوب غرب اسکاتلند است. این نژاد از اصیل ترین نژادهای گاو در جهان است که بسیار مقاوم بوده و در چرا توانایی بالایی دارد.

نژاد آنگوس
این نژاد گوشتی تولید گوشت بالایی دارد و سازگاری بالایی در شرایط سخت زیست محیطی دارد. گاو نژاد آنگوس فاقد شاخ می باشد.